tisdag 1 april 2014

A quickie at the club

Man kan ju nästan tro att sommaren redan är här - strålande solsken, 15 grader varmt, vindstilla och fullt med liv ute i naturen!

Det blev en snabbis till klubbvattnet (Sallerupsdammarna) i söndags för att njuta av vädret samt värma upp inför kvällens allsvenska premiär. Vi var på plats vid flugfiskedammen kring klockan 10.30 och redan i första kastet krokade jag en fisk som såg riktigt grov ut då den vältrade i ytan. Efter lite bråkande gjorde den en rusning som dessvärre resulterade i tafsbrott. Skitlinan (GL Presentation) har ju bättre minne än en elefant och hade förvandlats till rena rama skatboet nedanför fötterna. Inte konstigt att det tar tvärstopp då...


 Sara visar vägen.

Nya tag med ny fluga. Den här gången var det Sara som fick fisk och hon lyckades bättre än jag. En kort & kraftig regnbåge på cirka tre kilo fick friheten åter efter en härlig fight. Nu var det min tur - min Husmaskimitation #10 lurade ännu en kämpaglad regnbåge. Cirka fyra kilo. Vilka fiskar!

Sara landade både en, två & tre fiskar ytterligare med hjälp av supernymfen tillika min egen favorit - Black Martinez. Själv fick jag nöja mig med två landade fiskar och första förlusten över sambon var ett faktum.


Härligt spöböj!

Vilken underbar vårdag det var! Längs vägarna blommade tussilago, förgätmigej, vitsippor med mera. Kring dammen surrade humlor, bin, fjädermygg & fjärilar - både nässelfjärilar och påfågelsfjärilar närmre bestämt - och i vattnet kunde man skymta diverse nymfer, kläckande fjädermygg samt en och annan corixa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar