måndag 28 april 2014

Fun in the sun

Hör och häpna - idag tänkte jag inte bli särskilt långranding i mina skildringar från lördagens utflykt till Sallerupsdammarna. Istället tänkte jag låta bilderna tala för sig själva.


Fiskeväder...?

Phuuu.. 19 grader varmt & strålande sol är knappast gynnsamma förhållanden vid fiske efter regnbåge & öring, men skam den som ger sig! Jag gick raka vägen till flugdammen och självklart var det favorithålan som skulle fiskas av först. Trots kraftig motvind envisades jag med att försöka få ut flugorna med mitt #4-spö. Med en husmaskimitation lyckades jag överlista fyra små regnbågar inom loppet av fyra-fem timmar. På andra sidan dammen, där det var lä, landades inte en enda fisk under hela dagen, så envisheten lönade sig verkligen.


En livlig liten rackare..

.. som inte alls ville samarbeta!

Innan hemfärd bestämde jag mig för att ta ett varv för att spana efter en sista firre. Två öringar stod ganska strandnära och efter lite trixande hade jag landat båda. Dessa vackra fiskar - ett respektive två kilo - blev en fin avslutning på dagen!


Den här lilla krabaten kunde inte motstå en montana.

 Fina fenor!

Efter en snabb fotosession fick den friheten åter.

Fish on! Efter lite trixande lyckades jag även lura storöringen till hugg.

Man ser fiskarna väldigt tydligt i det kristallklara vattnet.

Inte heller denna fisk var särskilt samarbetsvillig.

 Dagens sista - och vackraste! Öring på dryga två kilo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar