onsdag 26 februari 2014

Currently windy

Det fina vädret från tidigare i veckan var som bortblåst i fredags när jag skulle ut till Lödde å för några timmars avkopplande havsöringsfiske. Vid den här tiden på året och med rådande förhållande har jag haft riktigt bra fiske förut, men idag var helt enkelt inte min dag.



Friska, sydliga vindar uppåt 10m/s gjorde kastandet väldigt knepigt ute vid mynningen. Denna envisa pålandsvind fullkomligt pressar upp mängder av vatten i ån och bidrar till att vattenflödet ökar ordentligt. Bra tänkte jag då fisket vanligtvis är som bäst i Lödde å när det är fart i vattnet. Men icke. Det tog väl ungefär 15 sekunder från att flugan hade träffat vattnet tills dess att hela fluglinan låg raklång längs strandkanten på grund av den kraftiga strömmen. Min SI-lina hade inte en chans att komma ner på djupet och inte ens de tyngsta flugorna i asken kom ner i groparna där det brukar stå fina havsöringar.


Kallt och regnigt. Fisklöst & jävligt. Men alltid lika skönt att komma iväg från stan och kasta lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar